Relatórios de Projectos

 

Conhecer para agir – contributos para o Livro Branco da Juventude

Conhecer para Agir: Contributos das Ciências Sociais para o Livro Branco da Juventude.

Viera, Maria Manuel, Pappàmikail, Lia; Ferreira, Vítor Sérgio e Rowland, Jussara.

Edição: Observatórios do Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa, 2013.

Relatório em formato ebook no site ISSUU.

Insucesso e abandono escolares na universidade de Lisboa: cenário e percursos

Os estudantes à entrada da UL: 2010/11. Ana Nunes de Almeida, Isabel André, Maria Manuel Vieira, Natália Alves, Valentina Oliveira Edição: Reitoria da Universidade de Lisboa, 2011.

Caloiros da UL: um ano depois. Ana Nunes de Almeida, Isabel Margarida André, Maria Manuel Vieira, Natália Alves, Valentina Oliveira. Edição: Reitoria da Universidade de Lisboa, 2010.

Crianças e internet: uso e representações, a família e a escola

As crianças e a internet: relatório de um inquérito. Almeida, Ana Nunes de, Delicado, Ana e Alves, Nuno de Almeida.
Edição: ICS, Fundação Calouste Gulbenkian, 2008.

As crianças e a internet: relatório de um inquérito: anexos.

Percursos escolares dos estudantes da Universidade de Lisboa

Relatório Preliminar 1 - Factores de sucesso e insucesso escolar na Universidade de Lisboa. Ana Paula Curado e Joana Machado. Edição: Reitoria da Universidade de Lisboa. Dezembro de 2005. Estudo 2 -À entrada: Um retrato sociográfico dos estudantes inscritos no 1ª ano. Ana Nunes de Almeida, Maria Manuel Vieira, Alexandra Raimundo Edição: Reitoria da Universidade de Lisboa, Maio de 2006. Estudo 3 - Estudo sobre o abandono. Ana Paula Curado e Joana Machado. Edição: Reitoria da Universidade de Lisboa. Novembro de 2006.

Families and Transitions in Europe (FATE)

FATE examined the family’s role in facilitating or constraining young people’s transition from education to work and independent adulthood. Página do projecto. FATE - Families and Transitions in Europe, Final Project Report, Brussels, 2007.

Youth transitions, youth policy and participation

Potentials of participation and informal learning in young people's transitions to the labour market. A comparative analysis in ten European regions. Página do projecto. Youth Policy and Participation. Potentials of participation and informal learning for young people’s transitions to the labour market. A comparative analysis in ten European regions. -YOYO - Final Report, Brussels, 2007.

Youth – Actor of social change

UP2YOUTH is an EU-funded research project concerned with the agency of young people in the context of social change.
Página do projecto
. UP2YOUTH. Youth – Actor of Social Change. Final report. Tübingen, IRIS, 2009.

Misleading trajectories? Evaluation of employment policies for young adults in Europe regarding non-intended
effects of social exclusion

The thematic network 'Misleading Trajectories' has been concerned with the traps of social exclusion within policies addressing young people's transitions to work (school, vocational training, careers advice, social security, labour market programmes). Página do projecto. Misleading Trajectories? An Evaluation of the Unintended Effects of Labour Market Integration Policies for Young Adults in Europe - Scientific Report, April 2001

  • Faixa publicitária
  • Faixa publicitária
  • Faixa publicitária

Contacte-nos